PARÇA NUMARASI
- 775517-5002S
- 775517-5001S
- 775517-0002
- 775517-0001
OEM TURBO NUMARASI
- 03L253016T
- 03L253016TX
- 03L253016TV
Audi A3 1.6 TDI 8P-PA Turbo Tamiri, bu modelde kullanılan 1.8 litre turbo motorun turboşarj sistemindeki sorunların giderilmesi işlemidir. 1.8 T motor, turbo destekli bir motor olduğundan, turbo arızaları motor performansını doğrudan etkileyebilir. Tamir işlemleri turboşarjın arızalanan parçalarının yenilenmesi veya onarılmasıyla gerçekleştirilir.
Audi A3 1.6 TDI 8P-PA Turbo Tamiri Süreci
Arıza Tespiti:
- Turboşarjın doğru çalışmadığı durumlarda, ilk adım detaylı bir arıza tespiti yapmaktır. Bu süreçte turbo performansı test edilir ve arızanın kaynağı belirlenir.
- Belirtiler arasında güç kaybı, motorun fazla ısınması, aşırı duman çıkışı ve yüksek sesle çalışan turbo yer alır.
Demontaj:
- Turboşarj ünitesi motordan sökülür ve parçalar detaylı incelenir.
- Özellikle pervane, mil, yataklama ve conta sistemleri kontrol edilir.
Parça Onarımı veya Değişimi:
- Aşınmış, hasar görmüş veya çalışamaz durumda olan parçalar değiştirilir.
- Genellikle şu parçalar kontrol edilir:
- Pervaneler: Aşırı hasar varsa yenilenir.
- Yataklar: Aşınmışsa değiştirilmeli.
- Conta ve keçeler: Sızdırmazlığı sağlamak için yenilenir.
Temizlik:
- Turbo içerisinde biriken karbon tortuları ve yağ kalıntıları temizlenir.
- Turbo ve bağlantı kanallarının temiz olması, performans ve uzun ömür için önemlidir.
Dengeleme ve Montaj:
- Turbo pervaneleri, dengesiz çalışmayı önlemek için dengeleme makinesinde ayarlanır.
- Onarılan turbo, motora monte edilir ve sistemin tüm bağlantıları tekrar kontrol edilir.
Test ve Ayar:
- Turbo tamir edildikten sonra motor çalıştırılarak performansı test edilir.
- Boost (turbo basıncı) seviyeleri kontrol edilir ve gerekirse ayarlamalar yapılır.
Audi A3 1.6 TDI Turbo Arızasının Nedenleri
- Düşük Kaliteli Yağ Kullanımı: Turboşarjda yeterli yağlama olmadığında, parçalar aşırı ısınabilir ve hasar görebilir.
- Yağ Filtre Tıkanıklığı: Yağın serbest akışını engelleyen tıkanıklıklar turbo yataklarına zarar verebilir.
- Hatalı Kullanım: Motorun yeterince ısınmadan yüksek devirlerde kullanılması veya turbo motorun hemen stop edilmesi, turbo aşınmasını hızlandırabilir.
- Karbon Birikimi: Özellikle düşük kaliteli yakıt kullanımı karbon birikimine neden olabilir.
Tamir Maliyeti
Audi A3 1.6 TDI 8P-PA Turbo Tamiri maliyeti, arızanın boyutuna ve gerekli yedek parçaların fiyatına göre değişir. Genel olarak tamir, turboşarjın tamamen yenilenmesinden daha ekonomiktir. Ancak turbo ünitesinde büyük hasar varsa, yenisiyle değiştirilmesi gerekebilir.