05426992652 info@ankaturbo.com.tr
Menü

BMW 116 i F20 Turbo Tamiri

Turbo Tamiri

BMW 116 i F20 Turbo Tamiri

Ürün Özeti

Marka : BMW Model : 116 i (F20) Motor Modeli : N13B16 Motor Hacmi : 1598 ccm Motor Gücü : 100 Kw – 136 PS Yıl : 2011 ve sonrası

PARÇA NUMARASI

  • 820021-5001S
  • 820021-0001

OEM TURBO NUMARASI

  • 11627633925
  • 11627645759

BMW 116 i F20 Turbo Tamiri, bu modelde kullanılan,turbo motorun turboşarj sistemindeki sorunların giderilmesi işlemidir. , motor, turbo destekli bir motor olduğundan, turbo arızaları motor performansını doğrudan etkileyebilir. Tamir işlemleri turboşarjın arızalanan parçalarının yenilenmesi veya onarılmasıyla gerçekleştirilir.

BMW 116 i F20 turbo Tamiri Süreci

Arıza Tespiti:

  • Turboşarjın doğru çalışmadığı durumlarda, ilk adım detaylı bir arıza tespiti yapmaktır. Bu süreçte turbo performansı test edilir ve arızanın kaynağı belirlenir.
  • Belirtiler arasında güç kaybı, motorun fazla ısınması, aşırı duman çıkışı ve yüksek sesle çalışan turbo yer alır.

Demontaj:

  • Turboşarj ünitesi motordan sökülür ve parçalar detaylı incelenir.
  • Özellikle pervane, mil, yataklama ve conta sistemleri kontrol edilir.

Parça Onarımı veya Değişimi:

  • Aşınmış, hasar görmüş veya çalışamaz durumda olan parçalar değiştirilir.
  • Genellikle şu parçalar kontrol edilir:
    • Pervaneler: Aşırı hasar varsa yenilenir.
    • Yataklar: Aşınmışsa değiştirilmeli.
    • Conta ve keçeler: Sızdırmazlığı sağlamak için yenilenir.

Temizlik:

  • Turbo içerisinde biriken karbon tortuları ve yağ kalıntıları temizlenir.
  • Turbo ve bağlantı kanallarının temiz olması, performans ve uzun ömür için önemlidir.

Dengeleme ve Montaj:

  • Turbo pervaneleri, dengesiz çalışmayı önlemek için dengeleme makinesinde ayarlanır.
  • Onarılan turbo, motora monte edilir ve sistemin tüm bağlantıları tekrar kontrol edilir.

Test ve Ayar:

  • Turbo tamir edildikten sonra motor çalıştırılarak performansı test edilir.
  • Boost (turbo basıncı) seviyeleri kontrol edilir ve gerekirse ayarlamalar yapılır.

BMW 116 i F20 turbo Tamiri Turbo Arızasının Nedenleri

  • Düşük Kaliteli Yağ Kullanımı: Turboşarjda yeterli yağlama olmadığında, parçalar aşırı ısınabilir ve hasar görebilir.
  • Yağ Filtre Tıkanıklığı: Yağın serbest akışını engelleyen tıkanıklıklar turbo yataklarına zarar verebilir.
  • Hatalı Kullanım: Motorun yeterince ısınmadan yüksek devirlerde kullanılması veya turbo motorun hemen stop edilmesi, turbo aşınmasını hızlandırabilir.
  • Karbon Birikimi: Özellikle düşük kaliteli yakıt kullanımı karbon birikimine neden olabilir.

Tamir Maliyeti

BMW 116 i F20 turbo Tamiri maliyeti, arızanın boyutuna ve gerekli yedek parçaların fiyatına göre değişir. Genel olarak tamir, turboşarjın tamamen yenilenmesinden daha ekonomiktir. Ancak turbo ünitesinde büyük hasar varsa, yenisiyle değiştirilmesi gerekebilir.

SSS

Sıkça Sorulan Sorular

Turbo tamiri, turboşarj sisteminde meydana gelen arızaların giderilmesi ve sistemin yeniden çalışır hale getirilmesi sürecidir. Turbo, motor performansını artıran ve yakıt verimliliğini sağlayan bir sistem olduğu için düzgün çalışması önemlidir. Tamir işlemi, turboşarjın durumuna ve hasarın boyutuna bağlı olarak mümkündür.

E-bülten Aboneliği

Yeni ürünler, indirimler ve kampanyalardan ilk siz haberdar olun!